Cum sa intocmiti proceduri documentate specifice institutiei dvs. – mai repede, mai usor si perfect corect?
Aflati toate secretele la primul Curs Practic Online dedicat procedurilor obligatorii conform Controlului Intern Managerial!
Stimate responsabil de implementarea controlului intern managerial,
E simplu! Pentru actiuni eficiente care vizeaza indeplinirea obiectivelor unei Institutii Publice aveti nevoie de proceduri perfect legale, conforme Codului controlului intern managerial al entitatilor publice. Acestea trebuie sa exprime in cuvinte putine, clare si perfect tintite modul in care anumite actiuni specifice trebuie sa se desfasoare in cadrul institutiei pentru contributia directa la indeplinirea obiectivelor institutiei, cu eficienta maxima.
Daca aveti nevoie de instruire profesionista in domeniul procedurilor documentate sau daca vreti sa va perfectionati tehnica de elaborare a procedurilor obligatorii, va invitam sa participati la
Webinarul de nota 10
Curs practic pentru intocmirea procedurilor documentate in institutiile publice
Destinat reglementarii activitatilor specifice din Institutiile publice:
• unitati administrativ-teritoriale
• unitati de invatamant
• spitale
• institutii de cultura
• regii autonome
• companii/societati nationale,
prin proceduri documentate, acest curs va ofera solutii 100% practice si imediat aplicabile in activitatea dvs.
Ele vizeaza:
-
eficientizarea actiunilor indreptate spre atingerea obiectivelor institutiei in care lucrati
-
economia de timp si energie in actiunile specifice institutiei
-
cresterea randamentului prin recomandari specifice punctuale.
Rezervati acum participarea dvs. la cursul online dedicat elaborarii rapide, usoare si perfect legale a procedurilor specifice, raspunzatoare de productivitatea entitatii publice in care lucrati!
De ce sa participati. 10 motive de nota 10
Veniti cu noi la acest webinar si descoperiti concret cum puteti potenta actiunile pentru atingerea obiectivelor institutiei publice in care lucrati, prin proceduri specifice documentate, conform Controlului Intern Managerial (O.S.G.G. nr. 600/2018)! Descoperiti in cele ce urmeaza raspunsuri clare pentru intrebarile dvs. privind:
Eterna dilema. Politici sau proceduri?
Este o intrebare la care multi confunda notiunile si doresc o explicatie clara. Subiectul se afla printre primele pe lista de discutie!
Rolul procedurilor documentate in atingerea obiectivelor institutiilor publice
Cum si in ce fel reusesc aceste proceduri sa eficientizeze actiunile orientate spre atingerea obiectivelor propuse descoperiti din expunerea lectorului. Sunt subliniate, explicate si demonstrate efectele muncii dupa proceduri documentate:
• Eficientizarea fluxului informatiilor in cadrul institutiei
• Imbunatatirea sistemului de instruire a angajatilor institutiei
• Rezolvarea unor situatii de criza prin solutii eficiente prevazute in proceduri speciale (rotatia/inlocuirea cadrelor in situatii-limita precum: imbolnaviri, concedii, accidente, vacantarea posturilor)
• Responsabilizarea angajatilor pe post
• Optimizarea functiei de control realizata de cadrele de conducere
• Reducerea cheltuielilor de functionare ale institutiei
• Reducerea riscului aparitiei confuziilor si erorilor in aplicarea dispozitiilor legale
• Cresterea eficientei proceselor specifice activitatii.
Contextul legal. Fiindca unde-i lege, nu-i tocmeala!
• Legea va obliga sa aveti proceduri documentate, corecte, conform controlului intern managerial (O.S.G.G. nr. 600/2018).
Acestea reduc riscul aparitiei confuziilor si erorilor in aplicarea dispozitiilor legale.
• Auditul financiar al Curtii de Conturi a Romaniei controleaza si evalueaza sistemul de control intern si implicit procedurile documentate si va amendeaza daca nu respectati obligatiile legala prevazute in: Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018; Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 si Hotararea nr. 583/2016 privind Strategia Nationala Anticoruptie.
Alte reglementari legale care va obliga la instruirea atenta in domeniul procedurilor documentate privesc:
• Obligativitatea luarii de masuri pentru implementarea si dezvoltarea sistemului de control intern managerial la nivelul conducerii fiecarei entitati publice (tinand cont de particularitatile cadrului legal de organizare si de functionare, precum si de standardele de control intern managerial) - O.S.G.G. nr. 600/2018 & art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999
• Controlul intern ca ansamblu al formelor de control exercitate la nivelul entitatii publice, inclusiv auditul intern, stabilite de conducere in concordanta cu obiectivele acesteia si cu reglementarile legale, in vederea asigurarii administrarii fondurilor in mod economic, eficient si eficace; acesta include, de asemenea, structurile organizatorice, metodele si procedurile - art. 2 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicata
• Obligatia ce revine conducerii institutiei de a asigura procesul de elaborare a procedurilor documentate pentru procesele si activitatile derulate in cadrul entitatii si sa le aduca la cunostinta personalului acesteia. In vederea indeplinirii in conditii de regularitate, eficacitate, economicitate si eficienta a obiectivelor entitatilor publice, compartimentele elaboreaza proceduri documentate, sub coordonarea Comisiei de monitorizare (art. 6 din O.S.G.G. nr. 600/2018)
• Obligativitatea Institutiilor publice de a elabora, implementa si mentine proceduri puternice, adecvate riscurilor si vulnerabilitatilor institutionale, dimensionate in functie de resursele si complexitatea organizatiei (H.G. nr. 583/2016).
Scopul webinarului. Ce trebuie sa aveti in vedere daca vreti sa aveti proceduri documentate legale si eficiente
Sfaturile practice pe care le primiti din partea lectorului va ajuta:
• Sa respectati legea
• Sa identificati usor activitatile procedurabile din institutia dvs., adica acele activitati pentru care trebuie sa elaborati proceduri documentate in conformitate cu Codul controlului intern managerial
• Sa deprindeti abilitatea de a scrie proceduri documentate corecte, scurte si usor de inteles
• Sa intocmiti procedurile specifice institutiei dvs. mai repede, mai simplu si perfect corect!
Data fiind importanta subiectului si presiunea legii, am invitat la discutii omul potrivit la locul potrivit.
Lectorul evenimentulului este dna Rodica Balta:
• auditor, cu o experienta bogata in lamurirea si punerea in practica a
prevederilor legale privind implementarea standardelor de
control intern managerial
• absolventa a cursurilor de Master in cadrul Universitatii
Politehnice Bucuresti
• licentiata in drept, cu o experienta de peste 10 ani in administratia publica
• expert in implementarea standardelor de control intern managerial
si planificare strategica institutionala.
Participarea la webinar. Cereti si vi se va da
Evident, azi mai mult ca niciodata, actiunile ne sunt justificate de utilitatea rezultatului.
In cazul de fata e simplu: rezervati, participati si rezolvati problema/problemele care va framanta! Cum?
Adresati intrebarile dvs. in momentul inscrierii la webinar (in formularul de comanda - sectiunea OBSERVATII) sau transmiteti-le pe adresa seminarii@rs.ro pana la data de 15 aprilie. Primiti raspunsuri punctuale in timpul webinarului.
Exemplu PRACTIC de intocmire a unei proceduri!
IMPORTANT pentru dvs.! In timpul lucrarilor webinarului participati direct la identificarea unei actiuni procedurabile si la elaborarea concreta a procedurii asociate acesteia, dupa un model standardizat, realizat tinand cont de prevederile O.S.G.G. nr. 600/2018.
De exemplu, activitatea privind liberul acces al cetatenilor la informatiile de interes public. O activitate simpla si reglementata! Cu toate acestea, in practica apar frecvent aceleasi intrebari la efectuarea actiunii:
• Care sunt informatiile exceptate de la accesul liber al cetatenilor?
• Cum se calculeaza termenul legal de raspuns?
• Cine raspunde la solicitarile de informatii de interes public?
• Purtatorul de cuvant cine este si ce face?
Nu pot fi solutionate decat daca procedura le prevede din start si raspunde acestora prin informatiile furnizate. Rezolvati astfel de dileme in timpul cursului online dedicat procedurilor specifice entitatilor publice!
Aspecte concrete care motiveaza participarea dvs. la webinar
Informatiile primite in cadrul cursului online lamuresc si ofera solutii legate de elaborarea procedurilor documentate specifice.
TEMATICA:
Introducere
• Scop
• Necesitate
• Cadrul legislativ
Diferenta dintre politici si proceduri
• Definirea politicilor
• Definirea procedurilor operationale si de sistem
Modul de realizare a procedurilor
• Stabilirea activitatilor procedurale
• Stabilirea persoanelor responsabile cu elaborarea procedurilor
• Codificarea procedurilor
• Definirea formatului procedurii (standardizarea formatului procedurii)
Elaborarea procedurilor
• Domeniul de aplicare
• Documente de referinta
• Descrierea activitatii sau procesului
• Responsabilitati
• Formularul de evidenta a modificarilor
• Formularul de analiza a procedurii
• Formularul de distribuire/difuzare a procedurii
• Anexe si diagrama de proces
• Verificarea, avizarea si aprobarea procedurilor
Evidenta procedurilor
• Inregistrarea procedurilor
• Revizuirea si actualizarea procedurilor
Exercitiu practic de elaborare a unei proceduri documentate
Informatii specifice despre webinar
Titlul evenimentului:
Curs practic pentru intocmirea procedurilor documentate in institutiile publice
Tipul evenimentului:
Webinar (alegem distantarea doar fizic, ramanem intotdeauna conectati la problemele dvs. si va oferim solutii)
Data / ora evenimentului:
27.04.2021, ora 15.00
Actiuni de intreprins:
Rezervati-va participarea (plata evenimentului).
Trimiteti intrebarile dvs. pe adresa seminarii@rs.ro pana la data de 15.04.2021.
Logati-va pe platforma www.webinar.rs.ro pe data de 27.04.2021 - pentru vizionare; datele de conectare le primiti pe e-mail, imediat dupa confirmarea platii (user name, parola).
Cerinte tehnice:
Conexiune la Internet
Pretul evenimentului:
98 lei + TVA, REDUS acum cu 20%, de la
122 lei + TVA
Durata evenimentului:
120 minute
Avantajele participarii:
• Suport de curs, sursa permanenta de solutii si rezolvari
• Respectarea legii, evitarea amenzilor
• Participare confortabila, fara riscuri, din fata propriului calculator, in tihna propriului birou
• Rezolvarea propriilor semne de intrebare, solutii practice, explicite, pe loc!
• Cunoasterea unor probleme (ridicate de alti participanti) si a solutiilor oferite de lector
• Calitatea informatiei primite de la specialistii Rentrop&Straton, lider de piata in domeniul informatiilor specializate de peste 25 de ani!
Beneficii majore:
• Rezolvarea problemelor legate de elaborarea procedurilor documentate specifice institutiei dvs.
• Prezentare excelenta la Controlul de Audit al Curtii de Conturi
Utilitatea webinarului - pareri, opinii
“Asa e. Intotdeuna am incurcat politicile si procedurile. In sfarsit am ocazia sa lamuresc acest lucru! Iar perspectiva unui exercitiu cap-coada de creare a unei proceduri mi se pare binevenit! Abia astept!„
T.L. resonsabil control intern managerial, Buzau
“Va felicit pentru alegerea acestei tematici! Sper sa lamurim odata pentru totdeauna misterul intocmirii unei proceduri cu adevarat eficiente pentru bunul mers al activitatilor in institutia noastra. Intr-un spital sunt atat de multe lucruri care trebuie reglementate pentru depasirea unor situatii de criza! Acum sper sa reusim sa identificam toate actiunile procedurabile si sa stabilim reguli clare de desfasurare a acestora.„
M.R., manager spital, Timis
“Daca sunt facute corect, procedurile ne ajuta sa functionam mai bine. Putem economisi o gramada de timp, energie si... nervi, frustrari. Dar stiu din experienta personala ca scrierea unei proceduri corecte, scurte si clare nu este intotdeauna usoara. Sper sa reusim!„
M.G., responsabil control intern, Iasi
“Acum avem ocazia sa invatam si sa exersam scrierea unor proceduri puternice pentru a imbunatati calitatea lucrurilor pe care le facem in cadrul institutiei. Eu, unul, va multumesc! Il gasesc extrem de util (webinarul) si m-am inscris!„
V.A., manager, Constanta
Liliana Grigore
Manager Departament Evenimente
Rentrop&Straton
P.S. Rezervati ACUM participarea dvs. la webinar si beneficiati de REDUCERE 20%!